torstai 7. helmikuuta 2013

My Home

Ihanaa, vihdoin meidän koti alkaa oleen valmis. Rakastan sisustamista, joten olen nauttinut uuden kodin sisustamisesta täysin rinnoin. Pidän kaikesta vaaleasta ja kauniista ja nykyisin myös kaikesta kimaltelevasta. Voisin viettää vaikka koko päivän putiikissa, jossa on kaikkea vaaleaa sisustustavaraa. Onneksi parin vuoden ajan olen matkan varrella pikku hiljaa keräillyt ympärilleni kaikkea kaunista, joten nyt hankintoihin ei ole mennyt tolkuttomasti rahaa.

Vihdoin olen aarteeni ja löytöni saanut aseteltua paikoilleen.  Ajattelinkin nyt hieman esitellä uutta sisustustani. Aikaisemmassa kodissamme tyyli oli maalaisromanttinen. Tälläkin kertaa pitäydyin samassa hengessä, mutta mukaan olen ottanut myös vähän uutta, kristallia ja hopeaa. Mielestäni valkoiseen, harmaaseen ja vaalean ruskeaan käy hienoksi lisäksi hopea ja lasi.


Tässä on kuva olohuoneestamme. Koristetyynyt olisi vielä hankinnan alla. En ole vielä vaan osannut päättää millaiset haluan. Vaihtoehtoina ovat joko tyynyt Lexingtonin tai Gantin mallistoista..


Mun mielestä kotimme ehdoton ykkös juttu on takka. Olen romantikko, joka rakastaa kynttilänvaloa ja takkatulta, joten takka sopii kotiimme kuin nenä päähän. Takka onkin ollut käytössä lähes päivittäin ja se tuo arkeen sitä jotain ja antaa tilaa rentoutumiselle. Takan vaalea laatta sopii hienosti sisustukseeni ja tuo hienon lisän olohuoneeseemme.


Olohuoneen vieressä on ruokailutila. Olen tyytyväinen, että ruokapöytä ja olohuone ovat käytännössä samassa tilassa. Pidän erityisesti siitä, että syödessä samalla voin katsella televisiota, mutta myös siitä, että vieraiden kanssa voin seurustella samanaikaisesti, kun valmistelen tarjottavia keittiössä.


Olen täysin hurahtanut sisustustarroihin ja niitä voisinkin laittaa ympäri asuntoamme. Kuitenkin liiallinen tekstien määrä voi tehdä asunnosta sekavan, joten olen yrittänyt hillitä itseäni. Kuten aikaisemmasta kuvasta huomasitte, on olohuoneessa teksti "live well, laugh often, love always". Kyseinen lausahdus on ollut yksi lemppareistani jo pitkään, ja olen sen neuvoja noudattean yrittänytkin elää elämääni eteenpäin.

Keittiön oviaukon yläpuolelle olen sijoittanut tekstin "Home is where our story begins". Mielestäni lause sopii tän hetkiseen elämäntilanteeseeni mainiosti. Uuden asunnon myötä musta on kuoriutumassa todellinen kotihiiri. Aikaisemmin olen ollut jatkuvasti kyläilemässä ystävieni kotona. Uuden asuntoni hyvä sijainti ja tilavuus sekä viihtyvyys vetävät niin puoleensa, että en enää millään haluaisi lähteä kyläilemään, vaan viettää kaiken vapaa-aikani kotona.



Pidän siitä, että myös keittiössä on kaikkea kaunista sisustustavaraa. Vanhat lasipurkit ovat vieneet sydämeni tämän sisustusprojektin aikana. Ja olen alkanut kehitelläkkin kaikkea uutta ideaa purkeista.. Niistä joskus myöhemmin lisää..


Uuteen asuntoon sain kauan odottamani vierashuoneen. Pidän siitä, että saan ihmisiä ympärilleni. Toivon saavani vieraita myös vähän kauempaa, joten levitettävä sohva on enemmän kuin käytännöllinen. Sohva on ostettu Ikeasta ja se on mielestäni aivan huippu löydös. Sohvan saa siis levitettyä parivuoteeksi ja sen alla on hyvin tilavat laatikot, joissa voi säilyttää esimerkiksi liinavaatteita.


Ehdottomasti lempipaikkani saunan lisäksi kodissani on makuuhuone. Muutama päivä sitten sain mieheni ansiosta sängyn päädyssä olevan peilin valmiiksi. Löysin noin vuosi sitten vanhempieni "maatilalta" vanhat ikkunankehykset, jotka maalasin valkoiseksi ja nyt tilasimme siihen peilit. Ja pisteenä iin päälle laitoin peiliin ylistämäni sisustustarran "Sweet Dreams". Makuuhuone on ihanan harmoninen ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen. Makuuhuoneeseen vielä on kuitenkin etsinnän alla verhot ja matto. En ole vielä ihan varma millaiset sinne haluan. Mutta uskon, että löydän pian mieluisat yksilöt.


Tällaisia tunnelmia tällä kertaa.

Mukavaa viikon jatkoa!

Susanna



4 kommenttia:

  1. onpa kaunista ja kodikasta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Milla! Vielä on muutama asia ostamatta. Ehdotuksia otetaan vastaan.

      Poista
  2. Eksyin tänne nyt lueskelemaan ;) Ihanan näköinen koti! :)

    VastaaPoista

Ilahdutat suuresti meidän päiväämme jättämällä kommentin!