torstai 28. helmikuuta 2013

Huh, mikä fiilis!

Pakko oli tulla hehkuttaan eilistä salifiilistä. Menin eilen aamulla salille ennen työvuoroani. Olo salille mennessä oli melko vaisu, ja sen perusteella treenistä olisi voinut luulla tulevan hyvin löysä ja vaatimaton. Mutta se oli kyl kaikkea muuta kuin löysä!

Mä en tiedä mistä se kaikki energia lopuksi tuli, mutta treeni tuntui erittäin hyvältä. Olen jo pitkään pohtinut, miten saisin urheilustani enemmän tavoitteellista. Reilu puoli vuotta sitten halusin lopettaa kaiken tavoitteellisuuden ja halusin vain harrastaa ja liikkua silloin kun se tuntuu erityisen hyvältä ja mennä sillain fiiliksen mukaan silloin tällöin salille. Noh, nyt on kulunut tovi aktiiviurheilun lopettamisesta, niin kuinkas ollakkaan, olen jo pohtinut pitkään ja hartaasti, että mitäs sitä alkaisi sitten tavoittelemaan.  Pystynköhän koskaan liikkumaan vain liikkumisen ilosta?

Mutta siis eiliseen treeniin.. Aloitin alkulämmittelyn ehdottomasti salin parhaassa laitteessa, nimittäin rappusissa. Kävelin rappusia 15 minuuttia. Rappuset on siitä aivan loistava lämmittelytapa, että siinä tulee ihan tajuton hiki, ja se on ihanan rankkaa. Mulle tulee yleensä tosi huonosti hiki, ja sen vuoksi rakastan lajeja, joissa oikeasti saa hien pintaan.



Suosittelen kaikille kokeileen rappusia, jos sellainen omalta salilta löytyy. Lämmittelyssä mulla oli fiilis jo melko hyvä, ja aika meni super nopeesti. Mä en itse asiassa muista yhtään mitä edes mietin kävellessäni. Olin täysin keskittynyt tekemiseen.

Lämmittelyn jälkeen siirryin vapaapainoilla tekemään muun muassa ojentajia sekä yläselkää. Näiden lisäksi innostuin jopa tekemään inhoamani askelkyykyt, pakarat, sisäreidet ja jalkaprässin. Treeni ei ollut erityisen suunniteltu, mutta koko treenin tein syvässä keskittymisen tilassa. Loppujen lopuksi treenistä tuli todella rankka, vaikka olin ennen treeniä miettinyt tekeväni nopean ja melko iisin treenin. Normaalisti salilla saatan häröillä ja syventyä ajatuksiini. Eilen olin koko treenin ajan hyvin intensiivisesti keskittynyt, katsoin tauot kellosta ja hommassa oli niin sanotusti tekemisen meininkiä.



En "ihan" kuvan painoilla tee, mutta jotenkin oli mukavempi ottaa kuva näistä isommista painoista. Näihin pyritään..tai sitten ei.



Loppuverryttelyssä havahduin ottaan kuvia vielä tänne blogiin. Ai että olo oli mitä mainioin!



Ja nopeat venytykset treenin lopuksi. Tämän treenin myötä tavoitteellisen urheilun -ajatus lähti taas kytemään lisää. Katsotaan, miten se ajatus tästä alkaa kehittyyn, ja mitä sitä sitten keksitään.



Autossa matkalla kotiin hymy oli herkässä. Aurinko paistoi ja elämä hymyili.

Kyllä tuo reenaaminen on sitten ihanaa!

Huomenna mulla on tiedossa saunailtaa vanhojen opiskelukavereiden kesken. Ihana saada rentotutua ystävien kanssa.

Oikein mukavaa ja liikunnallista viikonlopun alkua kaikille! Ja oikein ihanaa alkavaa maaliskuuta!

Susanna




2 kommenttia:

  1. Onks noi rappuset expressissä? Täytyy testaa joku päivä :) mul on meinaa kans toi 'hikiongelma' :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, expressiltä ne löytyvät :)Mene ihmeessä kokeilemaan. Kyllä tulee hiki kuin huomaamatta :)

      Poista

Ilahdutat suuresti meidän päiväämme jättämällä kommentin!