torstai 14. maaliskuuta 2013

I Love Gym

Tämä viikko on treenauksen suhteen mennyt hyvin. Tänään tosin alkoi tuntua elämäni ensimmäisen kerran, että mun lihakset eivät olleet ehtineet palautua kunnolla viime treenistä. Pidin eilen lepopäivän juuri sen vuoksi, että lihakset saisi hiukan lepoa. Mutta salille päästyäni oli lihakset edelleen kuin hakatut. Mun tarvis alkaa miettiin varmaan jotain palautusjuoma -juttuja. Oon kyllä niin surkee tollasissa asioissa. Olen aina ollut sitä mieltä, että tosi urheilija pärjää kyllä normaalilla ruoalla ja kovalla sisulla. Mun mielestä ei ensimmäisenä, kun aloittaa treenaamisen, kuulu ostaa mitää juomia. Ja olen sitä joskus pohtinutkin, että mihin ihmiset niitä tarvitsee. Katsotaan nyt, olenko itse niiden tarpeessa nyt. Täytyy kysyä joltain viisaammalta neuvoa ja palata sitten asiaan.

Palautumisongelmaan voi olla syynä muutamat uudet liikkeet, mutta myös se, että olen joutunut kaikki salitreenini sijoittaan tällä viikolla alku viikkoon, sillä huomiset syntymäpäiväni hiukan häiritsevät treenaamista. Mutta ensi viikolla täytyy sitten aloittaa taas hyvällä innolla ja motivaatioilla. Toivotaan, että lihakset nyt sitten muutaman päivän aikana saavat levättyä ja palauduttua oikein kunnolla.

Olin viime lauantaina ystäväni kanssa salini Love Gym Night -tapahtumassa. Tapahtuman vuoksi paikalla oli myös ystävämme kameran kanssa. Seuraava kuva on otettu tapahtumassa ja löysin sen salini facebook-sivuilta. Kuvassa on kehissä pakaratreeniä ja hyvä "irvistys" päällä. Kuvatekstiksi sopisi hienosti "laulaen treeniäs tee!" Eiks vaa? Voiko kukaa oikeesti tollai hymyillä treenatessaan?


Pakko muuten hiukan hehkuttaa muutamaa huikeeta liikettä, aivan mahtavaa vatsalihasliikettä sekä kuvassa näkyvää pakaralihasliikettä. Mä harvoin saan oikeesti kunnolla lihaksiani kipeäksi, paitsi pitkän tauon jälkeen tietysti. Mutta mitenkäs maanantaina kävikään? Tehtiin ystäväni kanssa vatsalihasliikkeitä "voimapyörällä". Ystäväni teki kyseistä liikettä kuin vanhatekijä. Mä en oudokseltaan pystynyt kuin korkeintaan 20 tekemään koko treenin aikana. Ja siitähän ne lihakset sitten tulikin kipeeksi oikein kunnolla. Tänään aamutreenissä yritin mennä voimapyörällä muutaman liikkeen, mutta en päässyt yhtään, sillä lihakset oli vieläkin niin kipeät. Paremmalla menestyksellä sitten ensi viikolla. Tuosta voimapyörästä tulee ehdottomasti yksi mun lempiliikkeistä. Ajattelin hankkia sellaisen myös kotiin, jotta voin päivittäin tehdä muutaman toiston.



Voimapyörällä on siis tarkoituksena liu´uttaa itsensä lankkuasentoon ja takaisin. Vain polvet osuvat maahan. Liike on todella raskas ja kehittää lihaksia kropassa kokonaisvaltaisesti. Oikein, oikein hieno liike, suosittelen!

Olen luonteeltani hyvin kunnianhimoinen enkä yhtään tykkää jäädä kakkoseksi.
Maanantain taistelu voimapyörän kanssa oli taas hyvä kasvun paikka ihmisenä ja lisäsi treenimotivaatiota. Jes! Jätetään siis asia hautumaan, ja katsotaan hetken päästä miten liike sujuu.

Mutta nyt toivotan teille kaikille oikein mukavaa torstain jatkoa!

Susanna


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdutat suuresti meidän päiväämme jättämällä kommentin!